Spring naar inhoud

Tintengroep in cijfers

Ons werk in cijfers

Tellen en vertellen

Om ons werk goed te kunnen doen en blijven doen, kijken we altijd kritisch naar ons eigen kunnen. We willen blijven leren, van elkaar en van de kennis die we uit onze data opdoen. Het een kan niet zonder het ander.

Wanneer een inwoner bij ons komt met een vraag, zorgen we ervoor dat we inzicht krijgen in de situatie. Vooral als het om complexe problemen gaat. Goed registreren helpt ons om te leren van wat we doen. Daarvoor gebruiken we de ZRM, oftewel de zelfredzaamheidsmatrix. 

Bovenstaande grafiek in tabel-vorm:

Domein Aantal
Geestelijke gezondheid 3178
Financien 2200
Huiselijke relaties 1430
Huisvesting 1078
Sociaal - Emotionele ondersteuning (Ouderschap) 919
Sociaal netwerk 759
Maatschappelijke participatie 672
Lichamelijke gezondheid 578
Tijdsbesteding 533
Werk en opleiding 356

K@ns in 2021

Het project K@ns startte in 2018 samen met het Noorderpoort. De opleiding ervaringsdeskundige op niveau 3 duurt twee jaar en biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans op een erkend diploma en daarmee een baan. Eind 2021 heeft Tintengroep voor in het totaal 48 mensen de opleiding gefaciliteerd. 

aantal Diploma op zak Nog in opleiding Gestopt Opleiding af en aan het werk Werkt binnen Tintengroep als ervaringsdeskundige of anders
48 25 11 12 25 18 13 5

Ons werk voor alle inwoners

2500 collectieve activiteiten

60.000 mensen namen daar deel aan

7000 mensen

individueel met hun persoonlijke vraag

16000 mensen informatie en advies

2600 mensen

hielden we de vinger aan de pols

Stijn van 7 heeft moeite met het omgaan met zijn emoties. De scheiding van zijn ouders 2 jaar geleden speelt hierin een rol. Vooral de moeizame communicatie van ouders vindt Stijn  lastig om te zien en mee om te gaan. Dit uit hij door erg boos te worden en ruzieachtig te doen naar zijn moeder en klasgenootjes. Ouders willen graag ondersteuning voor Stijn, maar staan zelf ook open voor ondersteuning en tips hoe zij de onderlinge communicatie kunnen verbeteren.

Mevrouw A  (30) is bekend bij sociaal werk en in het verleden al eens doorverwezen naar de Gemeentelijke Kredietbank (GKB). De GKB heeft nu contact gezocht met het sociaal werk omdat er zorgen zijn over de financiële situatie van mevrouw A en het de GKB niet meer lukt om met haar in contact te komen. Hierdoor vergroten haar financiële problemen. Sociaal werk krijgt het verzoek om opnieuw in contact te treden en te onderzoeken of en hoe mevrouw A geholpen kan worden.

Ons werk met vrijwilligers

In 2021 waren zo'n

3000 vrijwilligers actief

in de uitvoering van ons dagelijks werk

Jong geleerd...

1445 Peuters leerden spelend op onze groepen

Van 0 tot 100 (en daarbuiten)

We doen ons werk voor iedere inwoner. Per levensfase kunnen de vragen die we helpen oplossen verschillen. Een jong gezin dat zich overbelast voelt tot een eenzame oudere, iedereen kan bij ons aankloppen. In 2021 zag dat er zo uit.

Bovenstaande grafiek in tabel-vorm:

Leeftijd Aantal
00-10 756.80458624128
11-20 1772.4885343968
21-30 1223.4137587238
31-40 1664.9700897308
41-50 1627.3908275174
51-60 1351.8095712861
61-70 881.02492522433
71-80 626.32103688933
80+ 565.77666999003
Versie:
v5.8.12

Met iWink Report maak je professionele online publicaties. Publicaties die je online, in print en als PDF-download kunt aanbieden.

En daarmee voldoe je direct aan de WCAG-wetgeving rond digitale toegankelijkheid.

Eenvoudig, veilig en efficiënt.

Meer over iWink Report