Taakgebieden en ureninzet 2021

Taakgebieden en maatschappelijke categorieën

In de subsidieaanvraag is onderscheid gemaakt tussen twee maatschappelijke categorieën, namelijk: ‘maatschappelijke kennismaking en preventie’ en ‘organiseren eigen kracht en eigen inzet en opbouwen en versterken sociale netwerken’. De verschillende taakgebieden van Andes zijn in grote lijnen onder te verdelen binnen deze maatschappelijke categorieën.

Figuur 1 Overzicht taakgebieden en maatschappelijke categorieën

In figuur 1 wordt een globaal beeld gegeven van hoe de taakgebieden zich verhouden tot de maatschappelijke categorieën. In de praktijk is er sprake van overlap tussen de maatschappelijke categorieën en de taakgebieden. Door onze integrale werkwijze is er nauwe samenwerking tussen professionals van verschillende taakgebieden. Hierdoor zijn niet alle projecten en activiteiten onder één taakgebied of maatschappelijke categorie weg te schrijven. Inzet van opbouwwerkers draagt bijvoorbeeld ook bijna altijd bij aan maatschappelijke kennismaking en preventie.

Ureninzet per taakgebied

De ureninzet per taakgebied in de tabel hieronder is een globale weergave en kan afwijken van de ureninzet in de praktijk. Onze integrale werkwijze vraagt om een flexibele inzet van onze medewerkers. Veel werkzaamheden van de verschillende taakgebieden lopen in elkaar over en worden in samenhang uitgevoerd. Vanuit de taakgebieden worden de beschikbare uren flexibel ingezet voor de verschillende hulpvragen en projecten van inwoners, organisaties en de gemeente. Deze ureninzet wordt bijgehouden per type activiteit of project. De flexibele inzet zorgt ervoor dat wij tijdig en efficiënt kunnen inspelen op zaken die onze aandacht vereisen. Daarnaast stelt het ons in staat om deze zaken integraal en in samenwerking op te pakken. Op deze manier kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening het beste waarborgen en voorkomen we dat inwoners van het kastje naar de muur moeten gaan.

Taakgebied Inzet FTE
Opbouwwerk Buurtwerker HBO 1,85