Interne ontwikkelingen

Het jaar 2022 kan worden gezien als een jaar met veel maatschappelijke ontwikkelingen op diverse terreinen. Die ontwikkelingen hadden zonder meer ook invloed op het reilen en zeilen binnen Tintengroep. Zo werden het armoedevraagstuk en de energietransitie prangender. Deze onderwerpen hebben zowel onze inwoners als de medewerkers van Tintengroep beziggehouden. Met veel genoegen kunnen we terugkijken op een goed bezocht en interessant congres op 15 juni over sociaal werk en armoedebeleid, dat samen met Sociaal Werk Nederland werd georganiseerd.

In 2022 is verder gewerkt aan een volgende versie van de besturingsfilosofie. Deze is in diverse gremia van Tintengroep besproken en zal op basis van de input verder worden ontwikkeld. Ook door de RvT is verder nagedacht over de besturingsfilosofie, met name over de vraag wat deze voor het toezicht betekent. De RvT vindt het belangrijk dat er voeling is met wat in het primaire proces gebeurt. Waar mogelijk hebben de leden in het afgelopen jaar werkbezoeken afgelegd of op individuele basis met medewerkers en/of cliënten gesproken.

Tintengroep richt zich continu op het leveren van kwalitatief hoogstaande dienstverlening. De externe audit die in het voorjaar in het kader van de HKZ-hercertificering heeft plaatsgevonden, is goed verlopen. Geconstateerd kan worden, dat Tintengroep haar beleidsvoornemens voor 2022 goed heeft kunnen realiseren. De raad heeft vastgesteld dat de middelen binnen Tintengroep doelmatig en rechtmatig zijn besteed.