Relatie en medezeggenschapsorganen

Relatie met de medezeggenschapsorganen

In 2022 hebben leden van de RvT op verschillende momenten contact gehad met de medezeggenschapsorganen.

In mei vond een overleg tussen de Gezamenlijke Ondernemingsraad (GOR) en RvT plaats, waarin gesproken is over de werkdruk bij medewerkers, de – overigens goede – relatie met de bestuurder en de besturingsfilosofie. Daarnaast was er voor de RvT gelegenheid om vragen te stellen aan de leden van de GOR over het werken bij Tintengroep.

Door het door de Centrale Cliëntenraad (CCR) voorgedragen lid mevrouw Zwerver zijn lokale cliëntenraden bezocht en is een plenaire vergadering van de CCR bijgewoond. Tussen de vergaderingen door heeft zij eveneens regelmatig contact gehad met de voorzitter en/of de ondersteuner van de CCR. Zij heeft daarmee een waardevolle verbindende rol tussen RvT en CCR vervuld.

In december vond een themabijeenkomst met de GOR en CCR gezamenlijk plaats. Het onderwerp dat daar aan de orde kwam was de vertaling van de kaderbrief 2023 naar de werkorganisaties. Na een presentatie door een teamcoach van Mensenwerk Hogeland vond een levendige discussie plaats. De RvT was onder de indruk van de grote betrokkenheid van de leden van de GOR en de CCR bij de gang van zaken binnen Tintengroep.