Vooruitblik

Vooruitblik op 2023

Ons motto voor 2023 is: ‘vanuit evenwicht naar kracht: vertrouwen, verbinden en vakmanschap’.  Daarvoor blijven we, ook in 2023, sensitief op signalen en ontwikkelingen in onze omgeving. Een omgeving die volop in ontwikkeling en in beweging is. Niet alleen lokaal maar ook regionaal en landelijk. We anticiperen op die veranderingen en letten vooral scherp op zaken die onze ‘key-factoren’ raken zoals onze financiering, (voldoende) klanten en (voldoende) personeel. Als dat nodig is zullen we tijdig en weloverwogen keuzes maken waarbij we rekening houden met alle facetten die Peuterwerk raken en maken.

Daarnaast blijven we werken aan robuuste, strategische partnerschappen met de verschillende schoolbesturen en andere partners en kennisinstituten in onze regio’s. We hebben continu aandacht voor en bewegen mee met elkaars ontwikkelingen en dat we voor elkaar kunnen betekenen. We hebben specifieke aandacht voor de doorgaande lijn en leggen actief verbindingen tussen de verschillende partijen die daarbij betrokken zijn (onderwijs, jeugdzorg, welzijn, GGD). We willen tenslotte een actieve bijdrage leveren aan het verbreden van het perspectief en het doorbreken van bestaande ‘schotten’ om zo kinderen (en hun ouders) een goede toekomst te bieden. Gelijke kansen voor ieder kind. Ook hier. We blijven in gesprek met partners, signaleren kansen, komen met voorstellen en adresseren problematieken.

In het kader van leren en innoveren verstevigen we onze samenwerkingen met kennisinstituten als Sardes, NJI, SWN. De samenwerkingen zijn in alle gevallen gebaseerd op ‘halen’ en ‘brengen’ oftewel win- win. Een voorbeeld hiervan is de samenwerking met het Nederlands Jeugd instituut. Ook de samenwerking met Sardes op het gebied van Positieve Gezondheid is hiervan een voorbeeld.