Voorwoord

Het jaar 2022 stond in het teken van de kracht van Peuterwerk en de manier waarop we die zo goed mogelijk kunnen (blijven) inzetten voor onze opdrachtgevers, onze klanten én onze medewerkers. Binnen de dynamiek van het sociaal domein zochten we daarom naar kansen en mogelijkheden om als Peuterwerk waarde toe te voegen. Een mooi voorbeeld is dat we in alle regio’s zowel op het gebied van welzijn als onderwijs de mogelijkheden verkenden om een bijdrage te kunnen leveren aan de transformatie van de jeugdzorg.

Daarnaast was er natuurlijk het dagelijkse werk op de groepen. Medewerkers van Peuterwerk zorgden er met hun inzet en enthousiasme voor dat, ondanks verschillende gezinssituaties en achtergronden, de start voor alle kinderen zo goed mogelijk was. Samen maakten we van de groepen een kleine grote wereld waarin peuters kunnen ontdekken, ontwikkelen en zichzelf kunnen zijn.

Sensitief en nieuwsgierig als we zijn blijven we scherp op ontwikkelingen in de omgeving: wat zien we, wat gebeurt er en hoe verhouden wij ons daartoe? Dat is nodig om krachtig te zijn en te blijven!

In aanvulling op dit jaarverslag wordt er, op basis van maatwerk, voor elke regio nog een apart jaarverslag opgesteld waarin aansluiting wordt gezocht bij de gemeentelijke opdracht en waar meer in detail wordt ingegaan op kwalitatieve en kwantitatieve resultaten.

Angelique Smid, Directeur Stichting Peuterwerk