Tijdlijn

2023 in beeld

Kuier en Keuvel

Januari 2023

Op 26 januari werd er gewandeld door de vesting van Bad Nieuweschans, en zijn onder meer de kerk en het Vestingsmuseum bezocht.

Linked

Februari 2023

13 februari was er weer een Linked avond in jongerencentrum 't Spoor, de ontmoetingsplek voor jongeren met autisme.

Wethouder Jurrie Nieboer

Maart 2023

Op 9 maart kwam wethouder Jurrie Nieboer langs bij de opbouw- en jongerenwerkers en werd er gesproken over de enorme uitdagingen, de problemen en de mooie projecten die ze doen.

April 2023

4 april hielpen statushouders met het poten van verschillende groenten in de stadsmoestuin in de Torenstraat in Winschoten.

Olli

Mei 2023

Tijd om op de Dag van de Arbeid stil te staan bij ons werk in de wijk. Olli werkt samen met Elke voor Sociaal Werk Oldambt. In de wijk, op huisbezoek, verpleeghuis of in het hospice. "Veel ontroerende kippenvel momenten. De mooiste hondenbaan die je je kan wensen."

Opruimactie Beerta

Juni 2023

Samen met Acantus een succesvolle opruimactie gehad op 6 juni in Beerta. Met hulp van dorpsbelangen Beerta en heel veel buurtbewoners zijn er meerdere containers met grofvuil gevuld.

Repair Café

Juli 2023

Op 6 juli repareerden de vrijwilligers van het Repair Café onder andere een versterker, een stofzuiger, een platenspeler, een deurbel en een printer.

“Kom ik hier mijn zus tegen. Ik wist helemaal niet dat zij hier ook heen zou gaan. Mijn printer is gerepareerd. Geweldig, want zelfs de leverancier wist niet wat het was!”

Suppen

Augustus 2023

Op 9 augustus is een groep jongeren met de jongerenwerkers gaan suppen in Beerta.

Kikkergroep

September 2023

Op 25 september was de start van onze Kikkergroep! We hebben geleerd dat je goed bent zoals je bent! Er is geverfd, gekleid en lekker gekletst. En uiteraard hebben we ook lekker gedronken en kikkertjes gesnoept.

Themabijeenkomst dementie

Oktober 2023

Op 18 oktober was er een themabijeenkomst dementie in samenwerking met Alzheimer Nederland (afd. Groningen), Stichting Welzijn Westerwolde, Stichting Blijf, en Beter Thuis Wonen.

GameNight

November 2023

De GameNight is een initiatief vanuit Impacter. Op 30 november werd er weer volop gegamed. Ook de jeugdagent was van de partij om met de jongeren te gamen en te kletsen.

Schouders voor ouders

December 2023

Op 12 december was de eerste bijeenkomst van de Oudersteungroep Schouders voor Ouders. In Winschoten is nu een steungroep voor ouders en opvoeders met een kind met een rugzak. Bij de Oudersteungroep ben je altijd welkom voor een kopje koffie of thee en een luisterend oor, of om gewoon 'te zijn' met andere gelijkgestemden. Er is elke twee weken een bijeenkomst in Oldambt.