Inleiding

Compaen is verantwoordelijk voor het uitvoeren van het jeugd- en jongerenwerk in Veendam. Hiermee willen wij bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke participatie van jongeren. We signaleren, verbinden en dragen zorg voor ontmoeting en activering. Zowel op straat als via het jongerencentrum Break!.

We werken integraal samen met deBasis Veendam die ondersteuning en begeleiding biedt vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). We werken vanuit één organisatie. De samenwerking tussen deBasis en Compaen geeft synergie. Dit wordt vooral zichtbaar door de samenhang in uitvoering vanuit Opstap, School Maatschappelijk Werk en het jongerenwerk. Echter ook worden buurt en wijkcentra benut en het aanbod verrijkt. Zoals in het Jacob Bruggema centrum en 't Hoeske.

Tevens is er een nauwe samenwerking en afstemming vanuit openbare orde en veiligheid en met de scholen. Er zijn korte lijnen en waar snel actie nodig is zijn er voorbeelden van succesvolle interventies.

In deze jaarrapportage verantwoorden we onze inzet in 2023.  De belangrijkste diensten zijn:

• Opstap (waaronder ook instapje en opstapje)
  • Summerfun
  • Jongerenwerk